Verbeterde dienstverlening via nieuwe website gemeente Leek

LEEK – Steeds meer inwoners bezoeken de gemeentelijke website via tablet of smartphone. Gemeente Leek speelt daarop in en heeft gekozen voor een vernieuwde website www.leek.nl die hierop aansluit.

De nieuwe zogeheten toptaken-website is vraaggericht, overzichtelijk en goed leesbaar op zowel telefoon, tablet als gewone computer/laptop. Binnenkort komt er ook een gemeente- app beschikbaar met het laatste nieuws, afvalkalender en – informatie, die gekoppeld is aan de website.

Wat wil de inwoner
Als uitgangspunt is gehanteerd: wat wil de bezoeker op de gemeentelijke website vinden en regelen? Een aantal inwoners is gevraagd wat zij graag direct zichtbaar willen hebben. Op basis hiervan zijn onder andere de volgende producten/diensten of informatie direct zichtbaar op de homepage: paspoort, rijbewijs en verhuizen. Dit levert een website op waar snel en gemakkelijk producten, diensten en informatie vindbaar zijn.

Online afspraak maken direct aan de beurt
Naast het snel digitaal af kunnen handelen van producten of diensten, hechten gemeentebestuur en medewerkers ook aan persoonlijk contact. Wel vragen we u om een afspraak te maken voordat u het gemeentehuis bezoekt. We zijn u graag zo goed mogelijk van dienst. Het werken op afspraak heeft zo zijn voordelen: u hoeft niet (lang) te wachten en wij helpen u sneller en efficiënter. Wanneer u uw afspraak maakt, geeft u vooraf al veel informatie over het doel van uw komst en treft u daardoor een beter voorbereide medewerker aan. Ook is de klantenstroom beter te plannen en is het dus minder druk in de hal van het gemeentehuis.

   
Back to top button