Biblionet Groningen lanceert telefonische bestelservice

Provincie – Vanaf maandag 25 januari kunnen bibliotheekleden in de provincie Groningen telefonisch boeken reserveren. Grieteke Pietersen, senior adviseur bij Biblionet Groningen vertelt erover: “We starten met deze service omdat er leden zijn die het lastig vinden om boeken te reserveren via de website.

Zij komen normaal gesproken langs in de bibliotheek om iets uit te zoeken, maar dat kan nu niet. Deze groep mensen zit nu mogelijk ongewild thuis zonder boeken. Het is in deze tijd juist zo fijn om eens te genieten van een ander verhaal.” Ze vervolgt: “We nodigen hen uit om te bellen met onze klantenservice en door te geven dat ze graag een aantal boeken willen lenen. Wij gaan dan voor ze aan de slag”.

Bibliotheekpasje bij de hand
De klantenservice van Biblionet Groningen is bereikbaar op 088 50 61 900 van maandag t/m vrijdag van 10.00 tot 17.00 uur. Leden houden hun bibliotheekpasje bij de hand. Ze kunnen telefonisch doorgeven welk genre of onderwerp ze leuk vinden. ‘Wij selecteren op basis van de aanvraag vijf geschikte boeken en maken een tasje voor hen klaar. Op een afgesproken moment is dat tasje af te halen in de bibliotheek bij hen in de buurt. Bezorgen kan ook, dat bieden we aan voor mensen in de corona-risicogroep.’, aldus Grieteke.

Ook handig voor kinderboeken
Biblionet Groningen denkt dat deze service ook handig kan zijn voor bijvoorbeeld ouders die vanwege de lockdown heel graag wat leuke prentenboeken willen lenen. Grieteke: ‘Normaal gesproken komen zij lekker samen met de kinderen neuzen in de bibliotheek. Dat kan nu helaas niet. Gelukkig is de kennis van onze collega’s er nog wel. Als ouders via de klantenservice doorgeven wat de leeftijd van hun kind is, dan zoeken wij vijf prenten- of kinderboeken voor ze uit. We maken het graag makkelijk voor de ouders, omdat we hopen dat dit bijdraagt aan het verminderen van taalachterstanden die kinderen vanwege de lockdown mogelijk oplopen.”

   
Back to top button