Westerkwartier – Van dinsdag 23 juni tot en met vrijdag 26 juni wordt al het afval in de gemeente Westerkwartier opgehaald vanaf 06.00 uur. Dit wordt gedaan vanwege de verwachte warmte en het gaat dus om de grijze- en groene container en oud papier, blik/glas en plastic.
Om het werk voor de afvalophalers dragelijker te maken, starten de ophaaldiensten vroeger dan normaal. Inwoners wordt verzocht om het afval uiterlijk om 06:00 uur aan de straat te zetten. Zo kunnen de inzamelingsrondes grotendeels worden afgerond voordat de grootste hitte toeslaat.
KNMI code geel
Vanwege de warmte heeft het KNMI code geel afgegeven voor de drie noordelijkste provincies. Voor de rest van het binnenland geldt vanaf woensdag code oranje. Er worden temperaturen verwacht van zo’n 33 graden in het noorden tot maar liefst 37 graden in het zuiden.









