Vijf redenen om e-mailmarketing in te zetten als bedrijf

Partnerbijdrage – Veel bedrijven denken dat e-mail een achterhaald medium is. Vroeger werd e-mail veel gebruikt voor verschillende redenen, waaronder het directe contact met vrienden. Deze functie van e-mail is door de komst van WhatsApp en SMS een beetje komen te vervallen, maar e-mail is nog steeds een enorm belangrijke dienst. In deze blog worden vijf redenen gegeven waarom jij hier nog steeds gebruik van moet maken!

  1. Iedereen gebruikt het

E-mail is inderdaad zijn functie kwijtgeraakt van direct contact tussen vrienden, maar het is alsnog een medium dat werkelijk door iedereen gebruikt wordt. Zakelijk contact vindt vaak plaats via e-mail, maar e-mail is vandaag de dag ook een medium om aanbiedingen te ontvangen van bedrijven. Deze aanbiedingen kun jij ook versturen als bedrijf in de vorm van een nieuwsbrief!

  1. Directe vorm van contact

Wanneer jij besluit een nieuwsbrief te versturen, zul je merken dat hier enthousiast op gereageerd wordt. De reden hiervoor is dat een e-mail erg makkelijk gepersonaliseerd wordt, waardoor het snel persoonlijk overkomt. Wanneer iemand zich direct aangesproken voelt, is de kans groter dat deze tot conversie overgaat. Precies wat je moet hebben dus!

  1. Geïnteresseerde doelgroep

Je kunt niet zo maar blindelings een mail versturen naar iemand, dan wordt je namelijk in de spam geplaatst. Maar, hoe bereik je dan je doelgroep? Nou, door ze zelf te laten inschrijven voor je nieuwsbrief! Je verstuurt zo enkel je mails naar een geïnteresseerde doelgroep, waardoor het succesratio nog eens extra zal toenemen.

  1. Introduceer je huisstijl

De kans dat geïnteresseerden zich inschrijven voor je nieuwsbrief, zonder dat ze écht weten wie je bent, is erg groot. Niemand wil een goede deal missen, waardoor je inschrijven hiervoor soms een slim besluit is. Jij springt hier op in door in al je mails goed gebruik te maken van je huisstijl. Je wordt nu goed onthouden door je doelgroep, waardoor ze direct aan je denken wanneer ze een relevante aankoop moeten doen.

  1. Mogelijkheid tot automatisering

Een andere reden om geen gebruik te maken van e-mail is omdat het enorm tijdrovend klinkt. In principe klopt dit, maar er zijn oplossingen in de vorm van automatisering. Je hoeft nu nog maar één format te maken, die vervolgens door een AI wordt ingevuld. Door in te spelen op slimme trucjes, zorg je ervoor dat je mails enkel verstuurd worden naar mensen die een mail kunnen gebruiken, waardoor de conversieratio wederom toeneemt.

E-mailmarketing uitbesteden?
Neem eens een kijkje op traffictoday.nl! Hier ontmoet je een team die jarenlange ervaring hebben met e-mailmarketing en toegang hebben tot handige tools voor je e-mail. Ze zetten deze maar wat graag voor jou in!

   
Back to top button